Dézsma a M. Kir. Postán
2007. augusztus 09. írta: TuRuL_2k2

Dézsma a M. Kir. Postán


Pakkot, pontosabban ajánlott levelet kaptam édesanyámtól. Már telefonon szólt, hogy elküldi a melegétkezési jegyeit, mert ő nem nagyon tudja felhasználni. A levél szépen, akkurátusan (értsd: kapcsozással) le volt zárva, s eleinte az se volt gyanús, hogy milyen könnyű. Aztán amikor kibontottam, csak egy negyedébe hajtott fehér lap esett ki belőle, rajta a tűzőgép kapcsainak nyomával. Tehát útközben, valahol Vasvár és Budapest között egy gondos postai munkatárs kibontotta az utalványokat a borítékhoz rögzítő kapcsokat, felbontotta a levelemet és kivette belőle a pártízezer forintnyi étkezési jegyet, majd gondosan (és számomra észrevehetetlenül) visszazárta a borítékot. Profi munkát végzett, meg kell hagyni. (Az is elképzelhető, hogy a posta, megérezve az információs szupersztráda új időinek szelét, átállt TCP/IP protokollhierarchiára - a levél tartalma másik csomagba került, ezért más útvonalon és később érkezik.)

A levél nem volt értéknyilvánítva, ezért túl sok értelme nincs panaszt tenni a postán, hiszen az ajánlott levél csak annyit tesz, hogy nyilvántartják az érkezését (pl. a postás aláírja, hogy bedobta a postaládámba), a dolog ezzel el van intézve. A rendőrségi feljelentéssel is csak magamnak csinálnék programot, hosszú az út Vasvártól Budapestig, sok kézen mehet át a küldemény. Azért érdekes lenne, hogy hol tölt el annyi időt, ami egy ilyen átvizsgálós-precíziós művelethez szükséges...

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr21135798

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: what is the current price of gold 2017.12.22. 13:13:36

Nem tudva, de mégsem elveszve - zhaoman

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bugris 2007.08.09. 11:47:01

Ennek a Homárban (is) lenne a helye.
Talán a Postaforgalmiban külön tanítják a borítékátvizsgálós eljárást.
Csak ízelítőként két tanulságos eset a Homárról:
homar.blog.hu/2007/01/25/magyarorszag_feketelistan_1
homar.blog.hu/2007/03/23/penz_feladasa_boritekban_bruhaha_1

jbb 2007.08.09. 11:48:32

A ciprióták biztosan azt vizsgálják, hogy ezzel az étkezési jeggyel vajon lehessen-e fizetni majd "az évtized bérlete" néven megismert újabb kóka sikersztori ebédlőjében.
Dübörgünk, jelentem alásan. Amúgy kóka rágalomszámlálóján nyilván meg fog jelenni az alábbi szerfelett hiteles és megnyugtató cáfolat miszerint: Kóka János nem ismer egyetlen ciprusi állampolgárt sem, tehát a rágalom nem igaz. És lőn.

k|M · http://ufi.blog.hu 2007.08.09. 11:52:29

Klasszikus hazai sztori. Húzd meg, vedd el magadnak, ami nem a tiéd. Homárra (is) vele!

Szt. Ahanov 2007.08.09. 11:55:40

Erről két dolog jut eszembe. Az egyik Bayer Zsolt kedvenc mondása, miszerint szerencsésebb történelmi fejlődésű országokban, mint pl. Uganda vagy Malawi ilyenek már nyilván nem történhetnek meg.
A másik, hogy amint Lánczi András (és még sokan mások) megmondták, súlyos következményei lesznek annak, hogy a bölcs vezéreink köztörvényes bűneinek és morális ámokfutásainak semmilyen következményei nincsenek. Mert ugye az ember (tisztelet a kivételnek) úgy gondolkodik, hogy ha Jupiternek szabad, nekem is szabad, így gondolkodhatott pl. a széna téri helyszínelő etc., hadd ne soroljam. Ahogyan a német mondja: Ha az apát adja a kockát, a barátok játszanak.
Rohad szét a társadalom minden szinten.

toma 2007.08.09. 11:56:44

Van olyan ismerősöm, aki a Magyar Postán dolgozik, és mondta, hogy csomagot csak végső esetben adjunk fel a Postán. Miket láthat Ő?!

Téglagyári Megálló 2007.08.09. 12:08:24

bugris linkjéből:

Oké, oké a Magyar Posta nem megbízható, de akkor tõlünk keletre ahol állítólag rosszabb állapotok vannak… Szóval pl. az Ukrán Posta miért választható ki??? - Az Ukrán Posta megbízható.

Azt hiszem az ukrán postát fogom kiválasztani, ha beüt a liberalizáció...

exit · http://nubabel.blog.hu 2007.08.09. 12:54:24

undoritó.

k|M · ufi.blog.hu 2007.08.09. 11:52:29
Klasszikus hazai sztori.

különben a nagy hiresneves angol royal mail sem tökéletes amúgy, bármennyire is hittem először. állandóak a sztrájkok, emiatt a levelek elvesznek vagy neked kell utánajárnod-telefonálgatnod ha nem kaptad meg. vhogy ez az egész levelezős-postás rendszer akadozik sztem.

hallottam olyan sztorit hogy itt egy postás fél évig nem vitte ki a leveleket, szuperül éldegélt a a boritékokban talált csekkekről, egyik nap viszont vége lett az álommelónaknak, házkutatás után a rendőrök a garázsában megtalálták a 6 tonna kézbesitetlen cuccot.

bugris 2007.08.09. 13:03:37

És egy friss blog még a témához:
posta.blog.hu/

bugris 2007.08.09. 13:13:01

A fentebb említett eseteknek viszont van egy közös vonásuk. Kiveszik az étkezési jegyet, pénzt, dvdt, de az üres borítékot továbbítják. Csak én nem látom ebben a rációt, vagy ez valami postásperverzió?

Playmobil Soldat 2007.08.09. 13:28:06

Volt egy időszak, amikor rengeteg levelet és csomagot küldtem postán. Mondanom sem kell, szinte hetente volt reklamációra okom, amibe az ember előbb-utóbb beleunt.

Manapság már amit lehet, inkább e-mailben intézem, csomagot pedig inkább egyáltalán nem küldök.

Egy jótanács: nekem is szokott édesanyám olykor küldeni ezt-azt, ami éppen fontos, és nincs időm párszáz kilómétert utazni érte. Ilyenkor elviszi az egyik menetrendszerint közlekedő autóbuszhoz, a sofőr nagyon szívesen elhozza, én meg szeretettel várom őt a budapesti pályaudvaron 2 sörrel. :) És néhány óra alatt a kezemben van a csomag, épen, bontatlanul. Lehet, hogy bizalmon alapul és kissé informális, de a postához képest mindenképpen jobban működik. :)

bugris 2007.08.09. 13:43:53

Közben rájöttem. A továbbküldött üres boríték üzenet a postástól, aki ezzel bizonyítja, valójában mennyire jófej:
"Ne tessék idegesen hívogatnia egymást a T. címzettnek és a T. feladónak, ne aggódjanak, a küldemény a szokásos postai üzletmenet szabályai szerint el lett lopva."

(Egyébként a buszsofőrös, mozdonyvezetős módszerre még én sem hallottam soha panaszt.)

Szt. Ahanov 2007.08.09. 13:45:09

Valóban, megerősíthetem. PS által említett módszer jól beválik. Úgy látszik közismertebb, mint gondoltam: :)

bugris 2007.08.09. 13:56:15

A sofőr/vasutas nyilván nem fog meglopni, hiszen személyes a kapcsolat, nem bújhat a posta anonimitása mögé. És nekik is jól jön párszáz potya forint. Legrosszabb esetben visszautasítja az ajánlatot. Ráadásul ez a leggyorsabb. És szerintem mindenki ismeri a módszert, aki járt már otthontól távol egyetemre.

Szmöre 2007.08.09. 13:59:07

"Azt hiszem az ukrán postát fogom kiválasztani, ha beüt a liberalizáció..."

Nem vagyok híve a teljes körű liberalizálásnak, de a Magyar Postát már rég úgy el kellett volna adni, mint a huzat. A liberalizációnak egyébiránt fontos mellékzöngéje a verseny, ami ha most lenne, akkor Turul elvtárs egyszerűen átmenne a másik postához legyen az Deutsche Post, vagy akármi. Így aztán a Magyar Posta is kénytelen lenni javítani a szolgáltatásain. Máglyára velük!

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.08.09. 14:05:46

Kérdés, hogy Posta nem kvázimonopólium-e?
Olyan, mint a Matáv, ami teljesen magánkézben van, valahogy mégsincs vetélytársa.

toma 2007.08.09. 14:10:54

Hurrá!
Most már ott vagytok az Index által ajánlott blogok között.

2007.08.09. 14:20:20

Én sírtam mikor meghallottam, hogy nem 2009-ben liberalizálják a postai szolgáltatásokat, hanem később. :(

2007.08.09. 14:23:54

Én sírtam szinte, mikor meghallottam, hogy a postai szolgáltatások liberalizációját későbbre halasztják.

2007.08.09. 14:26:09

Le a blogmotorral! :D

Pallos Levente 2007.08.09. 14:28:53

Szmöre!

"Nem vagyok híve a teljes körű liberalizálásnak, de a Magyar Postát már rég úgy el kellett volna adni, mint a huzat."
Itt vastagon összekevertél 2 dolgot, a liberalizációt és a magánosítást. Mindkettő lehetséges, akár egymástól függetlenül is. Attól, hogy esetleg beengedünk versenyzőket a piacra, miért kellene eladni az állami tulajdont? És viszont, az, hogy eladják az államit, még nem engedélyeződik azonnal, hogy mások is belépjenek a piacra.

Szerintem a jól mérhető szolgáltatásokat (időben, hiánytalanul kivitte stb.?) lehet szabályzással is serkenteni. Azaz a jelenlegi felállás is javulhatna, szigorú ellenőrzés és (a vezetésre is) súlyos büntetések kiszabása révén.

Téglagyári Megálló 2007.08.09. 14:29:34

whining, ne sirj, bár ez a neved. Tanulj meg együtt élni a létező blogmotorral

G 2007.08.09. 14:38:31

Szia

Ebédjegyet le lehet tiltani, bejelented hogy ellopták (illetve anyád) és akkor hogy megy beváltani az illető még rendört is hívnak rá.
Megéri!

Durchzugabwicklungskommandant 2007.08.09. 14:42:55

Pontosan ugyanez történt velem is! Avval a különbséggel, hogy az étkezési utalványt tartalmazó levél konkrétan sose jött meg.

Én már ott tartok, hogy semmit, de tényleg semmit nem adok föl postán, csak ha tényleg nagyon muszáj.

Dr. Minorka 2007.08.09. 14:43:26

Természetes monopóliumok esetén a liberalizáció nem szokott jól elsülni. Nem az lesz, hogy boldog-boldogtalan elkezd országos postahálózatot kiépíteni, hanem az, hogy a legjövedelmezőbb szolgáltatásokra állnak rá a versenytársak. Következésképp becsukják a kispostákat. Igaz, az önkormányzatot is elvitték, meg esetleg a vonatot is, meg a buszt is. Minek akkor oda a posta.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.08.09. 14:47:55

G:
Nem hinném, hogy minden beváltáskor ellenőrzik a jegyet. Sőt, még sosem találkoztam ilyennel - körülményes is lenne...

szormi 2007.08.09. 14:48:19

Az utóbbi 4 évben nagyjából 100.000 forintnyi csomagom tünt el a posta jóvoltából, legutoljára egy ajánlott levelemet hagyták el idén márciusban...
Azóta mindent csak futárszolgálattal.

dowNLoad 2007.08.09. 14:49:40

Nem a liberalizáció a megoldás, hanem amit azok a cégek is tennének akiknek eladnák a postát:
Kamerák mindenhol (mint Tesco/Metro/Cora) és minden útvonal szakasznak van feleleőse, és ellenőre.(néhány razzia és kirugás-sorozat után ilyen nem lenne több, az igazgatókkal kezdeném!)
Nem hiszem, hogy nem direkt züllesztik a postát! (így lehet olcsóbban eladni, hogy kinek kellene az az ócska M.Posta?? esetleg ingatlanáron?)

el 2007.08.09. 15:05:50

És szerintetek ha jön a liberalizáció, mi lesz? Mondjuk ha beszáll a holland posta, hollandokat foglalkoztat? Nem hinném. Átvenné a jófajta "szakembereket", és minden folytatódna. Kivizsgálják? Hány ezer esetet hetente?
Mindenhol ez megy. A gyárakból is lopnak, az irodákból is hazaviszik a nyomtatópapírt.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.08.09. 15:18:33

Dr. Minorka 2007.08.09. 14:43:26:
"Természetes monopóliumok esetén a liberalizáció nem szokott jól elsülni. Nem az lesz, hogy boldog-boldogtalan elkezd országos postahálózatot kiépíteni, hanem az, hogy a legjövedelmezőbb szolgáltatásokra állnak rá a versenytársak."

Először én is azt akartam írni, hogy a posta természetes monopólium, aztán elgondolkoztam.

Az oké, hogy a Matáv természetes monopólium (vagy legalábbis nem kifizetődő egyetlen vetélytársnak se versenyezni vele), mert az ország minden településére kihúzni a drótot igen drága. De vajon egy magánpostaszolgálat nem tudna-e rentábilisan lefedni néhány tucat kistelepülést egyetlen teherautóval és az illetővel, aki vezeti?

Persze a kifizetődőség továbbra is kérdés, de a postai díjszabás mindig a címzett lakóhelye alapján volt megállapítva.

Nem tudom, nem üzemeltettem sose futárszolgálatot.

Szt. Ahanov 2007.08.09. 15:20:44

"Nem hinném, hogy minden beváltáskor ellenőrzik a jegyet. Sőt, még sosem találkoztam ilyennel - körülményes is lenne..."
Muhaha!
De még ha, tegyük föl, meg is nézik a jegy sorszámát, hol van ma az a magyar rendőr, aki egy lopott ebédjegy miatt megmozdítja a valagát? Esetleg Svédországban. Bárcsak már itt tartanánk. Betörésekkel meg autólopásokkal sem foglalkoznak érdemben, hogy vetnék akkor rá magukat egy ebédjegyre? G, ébresztő, ez itt az Észak-Balkán! Postástul, rendőröstül. (Tisztelet a kivételnek, persze, teszem hozzá gyorsan. Mert az mindig van. Már csak azért is, hogy erősítse a szabályt...)

efti 2007.08.09. 15:24:39

Nekem eddig a magyar posta tartozik kb fel tucat kazettaval es egy dreamcast jatekkal. Ezt a reszet meg talan megertem, ha elfogadni nem is tudom.

DE azt vegkepp nem ertem, hogy miert nem jut el hozzam a szamla leveleim egy resze. Sot volt mar hogy az ebbol adodo elso felszolitast se sikerult kikezbesiteni. Pedig ha meg azert nem kapnam meg a szamlat mert befizeti helyettem ;)

Szt. Ahanov 2007.08.09. 15:31:17

Érdekes, az irodalmi folyóirataimat eddig még nem nyúlták le... :) Szerelmes levelemet már igen. :( Lehet, hogy akik folyóiratba írnak, azok kutyaütők, én viszont túl jól írok... :)

Szmöre 2007.08.09. 15:41:16

\"Itt vastagon összekevertél 2 dolgot\"

Valóban, mégpedig azért, mert a liberalizáció és a privatizáció kérdésköre a Posta kapcsán általában kéz a kézben merül fel minálunk. Ugyanakkor a mondatom valóban logikátlan volt ebben az értelemben. Az erős szabályozás a postai szolgáltatások minőségét nemigen javítja, egészen addig, amíg nincsen vetélytárs a piacon.

Playmobil Soldat 2007.08.09. 15:44:07

Bizonyos szolgáltatók (pl. villany, gáz) saját kézbesítőkkel rendelkeznek, de azok is hihetetlen trehányok. Az balek meg fizetheti a késedelmi pótlékokkal egybekötött számlát 3 havonta (mert jó ha pl. az ELMŰ-től 3 havonta jön a számla). És hiába reklamál a póruljárt, előbbre nem jut vele, mert mind a szolgáltató, mind a kézbesítő egymásra mutogatnak, a szolgáltatást igénybevevő pedig minden esetben fizetheti a késedelmet.

Szóval ami ma kézbesítés néven fut - legyen szó akár postáról vagy másról -az "békasegge"-kategória.

Pallos Levente 2007.08.09. 16:06:41

"Az erős szabályozás a postai szolgáltatások minőségét nemigen javítja, egészen addig, amíg nincsen vetélytárs a piacon."

Bizonyos értelemben a szabályozás és büntetés (ezt is írtam, csak Te kihagytad) is versenytárs: a súlyos büntetés is csökkenti a profitot, meg elhozhatja a lapátot a vezetőségnek. Persze csak átlátható és elszámoltatható rendszerben, nem úgy, hogy plusz állami támogatásból fizetik ki a bírságot.

Dr. Minorka 2007.08.09. 16:15:47

"De vajon egy magánpostaszolgálat nem tudna-e rentábilisan lefedni néhány tucat kistelepülést egyetlen teherautóval és az illetővel, aki vezeti?"
Az nem posta, hanem kézbesítés. A posta egy társadalmi intézmény, egy kistelepülés életének fontos intézménye. A megátalkodott francia lakosság jó része ma sem hajlandó üzleti szolgáltatásnak tekinteni a postát, hanem közszolgáltatásnak.
Egyébként nem igen tudunk olyanról, amit kérdezel. Arról igen, hogy a kocsma, benzinkút, vegyesbolt veszi át a funkciót.

asdfg 2007.08.09. 16:25:15

A multkoriban jartam postan - inteznem a dolgot, de a banya eroszakoskodik es mint a pereces nekiallt a posta banki szolgaltatasait reklamozni erre ugy belerohogtem az arcaba (egy makszemet nem biznek rajuk, mert azt is ellopjak nemhogy penzt) hogy csak ugy lilult a feje.

Egyebkent van egy jo modszer, amivel a lopos bandat le lehet buktatni - idonkent nehany tizezer mini jeladoval vagy rfid-vel szerelt kuldemenyt (rejtve ill. levakarhatatlanul), leveleket kell a postan feladni, aztan megkeresni az "elveszett" jelforrasokat. Erdemes nehany (fake) video kesziteni a lebuktatasrol, lebuktatott, kirugott, meghurcolt, elagyabugyalt lopos postasokrol. Aztan (dez)informaciot gyartani, hogy lehet ezeket a nyomkoveto szerkezeteket "hatastalanitani", amivel a gatlastalanabb lopos banda buktathato le.

Laca 2007.08.09. 16:28:38

Nekem is simán ellopták azt a kis játékot amit a fiamnak rendeltem Angliából.Sima postai küldeményként érkezett az üres boríték.Tudtam,hogy kockázatos,de úgy reménykedtem,hogy átcsúszik ezen az enyves tolvaj bandán.Nem volt szerencsém.A károm kb. 7000Ft.A hét éves gyereknek meg megmagyarázni,hogy itt bizony vannak olyan emberek akik lopnak,ráadásul hivatalból.Szabadidőben meg tüntetnek jajgatnak a liberalizáció ellen.Szemét gyerekjáték tolvaj bagázs.

tóthgabi Szentendre 2007.08.09. 16:42:59

Egyfelől:van olyan küldemény, amely "kamera mindenhol és felelős minden szakaszon" módon megy: az értéklevél és az értékcsomag, meg az EMS. Igaz,egyik sem 62Ft vagy egy sima ajánlott ára. Másfelől: nekem a világ egyetlen országában sem jutna eszembe pénzt vagy pénzpótlót borítékban küldeni, hanem pénzt utalványon, egyebet meg értéklevélben.Továbbá: ha a Magyar "Királyi" Posta mindenféle nem postai tanulmány szerint benne van az első tízben az EU-ban, akkor összességében nem lehet olyan rossz. Nyilván vannak olyanok,akik annak ellenére ráfáztak,hogy ők, a maguk részéről igyekeztek biztonságosan feladni nagy értékű dolgaikat.Én eddig sikeres vagyok, pl, a dvd adatlemezeimet mindig elsőbbségi-ajánlottként adom fel és eddig mindig másnap (munkanap) meg is kapták a címzettek.Szóval tudni kell használni a Postát, érdemes egy értelmes postás (minden postán találni ilyet)tanácsát kérni vagy belenézni az üzletszabályzatba. És nem árt tudni,hogy a híres neves DHL meg Amazoncom és társai is küldeményeik egy részét a mi sokat szidott postánkkal továbbítja idehaza.
Jó,tudom, egy eltűnt levél is sok (valóban a napi feladott 2.5 millióból? ), de ne legyünk naívak. Mindenütt és mindenben a drágább általában a jobb is (persze vannak kivételek).
Ami a liberalizációt illeti: egy pöttöm országban,mint a mienk,senkinek sem éri meg postahivatalokat nyitni és fenntartani. Maximum egy asztalkát a benzinkutaknál vagy boltokban - de csak maximum. Ami jobban megéri: elvenni a "mi" (!) postánktól a zsíros levélüzleteket (számlalevelek pld), felvenni és kézbesíteni bérrabszolgákkal,szállíttatni bérben a Postával.
Jobb lenne tisztázni,mit akarunk: önjáró,állami támogatás nélküli postát de akkor felesleges politikai elvárások nélkül vagy államilag támogatott és így is racionálisan működő, de minden egyes tanyán is unatkozó hivatalt fenntartó céget.Bár a kistelepülések nem a postahivataltól lesznek vonzóak a fiatalok számára attól tartok...

bugris 2007.08.09. 16:59:46

tóthgabi Szentendre
"Szóval tudni kell használni a Postát."

A kommented szerint aki nem vigyáz, magára vessen, mert együtt kell élnünk a lopással. Ne haragudj, ez a szemlélet felháborító. Ha az ember sima levelet küld például egy cd-vel a belsejében, akkor jogosan számolhat azzal, hogy lenyúlják?
Én szégyenlem magam, hogy Magyarországra sok netes kereskedő cég egyszerűen nem küld postával, mert valószínűsíthetően ellopják. Hétvégén egy stájer kisvárosban voltam, ahol nem lakatolják le a bringákat, és nem zárják le a parkoló autókat. Nekünk meg együt kellene élnünk azzal, hogy a normál postai küldeményeinket sápolják?

Zeck 2007.08.09. 17:28:20

A posta tragikus.Egész biztos ráférne egy alapos ellenőrzés és takarítás. Állandó késés, állandó csomag eltűnések és problémák. Kritikán aluli szolgáltatás.

Amanitin2 (törölt) 2007.08.09. 17:41:37

A szar szemét szar alakok ott élnek meg, ahol hagyják őket megélni, ezek pedig azok a helyek, ahol nincs verseny.
Privatizálni nem feltétlenül kell a Postát, csak szépen liberalizálni a piacot, majd csődbe megy az magától.
A posta tipikusan az a közmű, amit mindenféle furfangos szabályozás nélkül liberalizálni lehet, mivel nem igényel irdatlan infrastruktúrát. Mint pölö víz. Mint pl távközlés. Teherautókat meg postaládákat bárki tud venni. Meg egy hangárt bérelni, ahol elosszák.

dowNLoad 2007.08.09. 18:33:55

OTT a megoldáa ASDFG:

Egyebkent van egy jo modszer, amivel a lopos bandat le lehet buktatni - idonkent nehany tizezer mini jeladoval vagy rfid-vel szerelt kuldemenyt (rejtve ill. levakarhatatlanul), leveleket kell a postan feladni, aztan megkeresni az "elveszett" jelforrasokat. Erdemes nehany (fake) video kesziteni a lebuktatasrol, lebuktatott, kirugott, meghurcolt, elagyabugyalt lopos postasokrol. Aztan (dez)informaciot gyartani, hogy lehet ezeket a nyomkoveto szerkezeteket "hatastalanitani", amivel a gatlastalanabb lopos banda buktathato le.

Még1X nem liberó+dereguláció+egyéb kamu varázsszavak, hanem olyan főnökség aki nem tűri el a lopást, és józan parasztész. (pl. a postától lopni, mintha a hatóság elleni erőszak, büntetés 3-5év összegtől függően)

vizsla_barat 2007.08.09. 18:54:08

JO lenne par lepcsot atugrani:
- Szolgaltato cegek e-szamlakat bocsatananak ki es VISA/MC/AMEX-el ingyenesen (vasarlaskent) ki lehetne fizetni online a szamlakat. Ez eleg nagy levelforgalmat megszuntetne.
- Megszuntetni a kezi cimzest. Kiallitani ATM-jellegu postai automatakat (gyakorlatilag belyeget es cimzest nyomtatna es bankkartyaval/keszpenzzel mukodne)
- Innentol a gepi cimzesu belfoldi kuldemenyekhez emberi keznek nemigen kene nyulnia. A szamitogep mar csak nem lop.

[off]Nekem valahol USA es Hungaria kozt eltunt a csomagombol 300g. Az amerikai posta kb 5 honap mulva kuldte a 130 dollart es a kezbesites dijat. Persze ehhez kellett talalni 300g-rol valami jo borsos szamlat:)[/off]

tóthgabi Szentendre 2007.08.09. 18:59:40

Kedves Bugris!
Igazad van,nem jó,hogy így élünk.
Ez azonban nem egyedül postai probléma - mindenki problémája.
Én pusztán nem várok angyali fényességet a pokol bugyraiban - nem várok nyugat-európai értékrendet kelet-európában,ha egyszer nem várhatok.
Mellesleg: ha lenne ország és lenne posta,ahol nem lopnának,akkor ott bizonyára mindent fel lehetne adni közönséges levélként,mindenféle értékbiztosítás nélkül. Van ilyen? Oda megyek lakni...
Én amondó vagyok, számoljunk a realitással,mégha mégoly szomorú is, másrészt sosem szerettem az általánosítást. Másképpen: nekem vajon eddig (42 év) miért nem tűnt el sohasem semmim a postán - pedig gyakori ügyfél vagyok?
Igen,vannak netes cégek,akik letiltották M.o-t. És vannak köztük olyanok is, akik annak ellenére,hogy semmi kapcsolatuk a Magyar Postával.
Mondom: nem csak postai kérdés ez.
Persze lehet szidni mindent - jó ideje csak ezt tesszük, az eredménye is látható....

Srí 2007.08.09. 19:00:41

Leveleim tűntek már el, az konkrétan a postás hibája volt, viszont csomagok még nem, éppen tegnap érkezett meg hiánytalanul 1 db kerékpáros táska. Picike kis vacak, a kormányra való, a vicces az, hogy az ára 850 Ft, a postaköltség meg 1400 volt:) Budapesttől egy Szentendre közeli faluig. Így jár, akinek nincs ideje ( meg kedve) érte menni.

Sokszor rendelek dolgokat a netről, a különböző futárszolgálatokkal csak jó tapasztalataim vannak. Időben hozzák és olcsóbbak jóval, mint a Posta.

asdfg 2007.08.09. 19:05:05

A realitas az, hogy posta monopol helyzetben van, es ezzel az egesz postai bagazs (itt a tolvaj bandat kulon kiemelve) kollektive vissza is el, ahol tud. Az panaszokat mindig visszautasitjak - nincs tetje a dolognak - elvegre "nehany ezer forintert ugysem fog pereskedni senki, es tolt napokat ugyintezessel".

Ha mar sokszor ugyis ablakon kidobott penz, ami a postahoz kerul vagy rajta atmegy, akkor ne a lopasok _megorositesere_ menjen el, hanem a tolvaj banda felszamolasra.

Meg csak fonokseg sem kell a nyomkovetos, lebuktatos modszerhez. Csodakra ugyanis hiaba vartok.

bugris 2007.08.09. 19:15:08

Tóthgabi, értelek én. De hogy semmid sem tűnt még el a postán, szerintem csak a jó szerencsédnek köszönheted.
Kezdetektől olvasom a Homárt, ott egy idő után már unalmassá váltak a postás postok, sajnos annyira mindennaposak. És az igenis mond valamit, ha egy külföldi csomagküldő elfogadja partnernek az ukrán postát, de a magyart nem. Mert ez úgy mőködik, ha nem kapja meg az ember, amit rendelt, akkor reklamál, és ott pontosan tudják milyen arányban jönnek a reklamációk (és a posta sem tud kézbesítési bizonylatot adni). És sajnos szégyenletes, de sok cégnél a Magyar Posta egyszerűen feketelistán van.

mikka 2007.08.09. 19:17:29

dragaim.
1. az angol posta nagyon is jo, a problema a lengyel vendegmunkasokkal van akik szortirozzak a leveleket.
ellopnak mindet amit lehet.de amiota kamerakkal figyelik oket mar nem annyira.
2.a magyar posta egy rakas szar,feladtam levelet joanyamnak,ajanlva es minden egyeb nyomkovetesi technikaval.a level 2 nap mulva elhagyta angliat egy magyar repulogep fedelzeten,azota nincs nyoma.
valaki esetleg tud elteritett vagy lezuhant magyar geprol?mert ennek pontosan masfel hete...
3.magyarkent nem tudsz vasarolni sem az amazonon,sem az e-bayen mert egyszeruen nem tudjak garantalni hogy megkapod a cuccod,nem a nyugati postak miatt, a magyar posta miatt.
10 amazonos csomagbol nyolcat kirabolnak.

magan velemeny:
a budos kurva anyjat minden tetu felelos beosztasban levonek,mert ha ok vegeznek a munkajukat akkor nem lenne ilyen gond.
mert a mokus aki ott valogatja a leveleket azert mer lopni bazze mert a fonoke baszik ra.
ki kell rugni ugy kb 150 felelos beosztasut, aztan akkor kicsit jobban fogjak felteni az allasukat,meg kene mar erteni otthon is hogy felelossegrol van szo.
Miniszterelnokkent is meg kocsog postaskent is.
na jo napot.

bugris 2007.08.09. 19:27:42

És most látom, kérésem meghallgatásra talált, a Homárra került az ügy.
Egyúttal örülök, hogy a postáskisasszonyblogot nemcsak én találtam figyelemre méltónak.
Ma sem éltem hiába.

dowNLoad 2007.08.09. 19:55:08

tothgabi, te a holdon/meseországban lakhatsz, nekem már többször tűnt el utánvéttel (belföldi!!)feladott cucc is, amit a posta kifizet, de akkor, is, még1X el kellett küldeni ugyanazt, mert postásjani elhányta/ellopta? Az ablakok mögött (nem)dolgozó postások, meg kritikán aluli ahogy dolgoznak, különösen a csajok/öregasszonyok.

nevem 2007.08.09. 20:26:29

Nekem tavaly év vége óta 5 db a veszteséglistám.

- Webshopból mézeskalács - a shop visszatérítette az árat
Ebay:
- US-ből spéci kábel - Paypallel visszaszedtem a pénzt
- UK-ből visszapillantó tükör 16 éves autóra - az eladó visszaküldte a pénzt. A brit posta kárpótolni fogja, minden külföldi küldeményre 34 fontig térítenek
- DE-ből légzésfigyelő - buktam
- UK-ből babahordó kenguru - buktam

Ettől függetlenül nem igaz, hogy az Ebayről ne tudnán rendelni. Az eladótól függ, hajlandó-e ide postázni. Rá kell venni, hogy futárszolgálattal adja fel, még ha drágább is (kivéve DHL, mert azt megvette a német posta, így nálunk a lopósokhoz kerül).

irrelevant 2007.08.09. 20:30:13

ÉRDEMES reklamálni a postán, ugyanis ajánlott küldemények esetén a feladási díj 25-szörösét köteles kifizetni a posta, ha elvész a pakk. Nem tudom, mekkora súlyú volt ez a csomag, de a huszonötszörös kártérítés talán kompenzál valamit. Igaz, hogy körülbelül egy-másfél hónap múlva lesz belőle pénz, de tényleg van egy ilyen szabály, csak nem reklámozzák.

herodes · http://www.gamblers.hu 2007.08.09. 20:37:56

tóthgagi, azért nem tűnt el semmid, mert pokoli szerencséd van. Regisztrállak is, mint ilyen kivételt, asszem a kéménybe meg az ajtófélfára is ráírom a nickedet, bár szerintem hiába mutogatlak majd az ismerettségi körömben, senki nem fogja elhinni ezt :)
Én veled ellentétben abszolúte ritka ügyfele vagyok a MP-nak, még a számláimat is inkább utalom (nem beszedéssel, hanem kézzel indítva, internetről), de már nekem is okozott nem kis kellemetlenséget a tetü magyar posta.
juteszembe, lottóz, baszki! ott nagyon jól jöhet az évtizedek óta tartó szerencseszériád :)

irrelevant 2007.08.09. 21:00:53

Ja hülye vagyok, látom már. 287 forint esetén ez 7175 Ft. A több tízezres értéket nem kárpótolja, de azért 7000 forint szerintem nem mindegy. Nyúzd le róluk, ha már megloptak a rohadékok!

irrelevant 2007.08.09. 21:25:41

Azt nem tudom egyébként, hogyha a postás kilopja a CD-met a csomagból amit küldök, otthon boldogan hallgatja? Vagy ha kilopja az étkezési csekket, jó ízűen eszi a kaját amit vett rajta? Hogy akadna a torkán.

vagodeszka 2007.08.09. 22:17:19

hehe, a magyar posta külön állatfaj...

Egyszer próbáltam manit küldeni postán, nem nagy összeget osztrijába, 5 eurot, de jól bebuktam, simán felvágták a borítékot és kivettek belőle mindent, pedig nem ám egy szimpla fjancia borítékba dugtam a ojrót, hanem szép kis A4-es barna puki főliásba, melyet még szépen félbe is hajtottam, úgy ragasztottam le, és a 5 euros címletet két kartonlap közé rögzítettem ragasztószalaggal. Gratulálok annak aki ezt kiszurta...

Szerencsére külföldről rendelt cuccok eddig még mindig megjöttek egy kivételével, ugyanis angliából 2 zászló nem jött meg, buktam keményen. Monjuk általában mindig fizetek azért, hogy valami DHL vagy UPS hozza a cuccot, nem lérdekel ha drágább mint maga a megrendelt termék.

Playmobil Soldat 2007.08.09. 23:12:50

"hogyha a postás kilopja a CD-met a csomagból amit küldök, otthon boldogan hallgatja? Vagy ha kilopja az étkezési csekket, jó ízűen eszi a kaját amit vett rajta?"

Szerintem igen. Ők nem beijedve, emelkedett pulzusszámmal, gyomorgörccsel csinálják ezeket a lopásokat, hanem nagyüzemszerűen, sportból... Van olyan gyanúm, hogy ezt már amolyan zsákbamacskaszerű fizetéskiegészítőként használják. Még játék is nekik: soha nem tudhatják, melyik nap mit csapnak a napi bérükhöz.

Naumov 2007.08.09. 23:27:23

Ha már a téma így szóbakerült, rutinosabb versenyzők tudnának esetleg valamit javasolni azzal kapcsolatban, hogy ha az ember az amazon.com-ról szeretne rendelni, akkor hogyan tudja megkerülni a M.Kir.Posta szolgáltatásait?
Éppen ma értesítettek a bankból, hogy elkészült a vadonatúj dombornyomott kártyám, amit külön erre a célra csináltattam, de az itt olvasottak után valahogy kétségesnek érzem, hogy amit megrendelek, az meg is fog érkezni..

nevem 2007.08.10. 00:05:01

Naumov: eccerű. Kérj (és fizess) UPS-es szállítást.

Én évekkel ezelőtt rendeltem egyszer az Amazontól. Ellopták. Bejelentettem az Amazonnak, újraküldték UPS-szel a saját költségükön.

nevem 2007.08.10. 00:07:04

Vagodeszka: amit a németeknél a DHL kezd szállítani, azt nálunk a királyi posta fejezi be.

volt postás 2007.08.10. 00:14:50

Az ajánlott levélre lehet kártérítést kérni valamikor ezeregykétszáz ft volt a kártérítés. Megoldás lehet az étkezési utalvány letiltása is, de ez nem valószínű hogy működik. A beváltóhelyeken sosem láttam hogy tiltólistát böngésztek volna. Ha valamit úgy akartok feladni hogy odaérjen, érdemesebb nagy értéknyilvánítással feladni, legalább kétszeres értéken. Igaz ez nem olcsó de -elveszés esetén- legalább nem jár rosszul aki feladja.

Mike36 2007.08.10. 01:23:25

jbb mi köze Kókának ahhoz hogy lopnak a postán? avagy egyszerüen neked ez a bekattanásod?

Mike36 2007.08.10. 01:32:03

tóthgabi Szentendre

max a feketelistán
számtalan olyan e-bolt van, ahol kerekperec megmondták, nem szállítanak Mo-ra, mert nem érkezik meg a küldemény
de még a magyar cégek sem szállítanak postán, csak futárral, ugyan miért?

Mike36 2007.08.10. 01:36:19

sri, így van vicces nem?
egy dvd Budapestről Budapestre 960 forint
ugyanez Ausztráliából 750 (nem elírás, Ausztrália)

Mike36 2007.08.10. 01:41:41

egyszer amikor tőlem 6 dvd-t elloptak, megtaláltam a használt dvd boltban
nem kapott érte túl sok pénzt
csak azért nem tettem feljelentést, mert angliából elküldték újra (ergo ők nyelték be a kárt)

Mike36 2007.08.10. 01:43:40

valahol olvastam, hogy xy postás ismerőse, azzal büszkélkedett, hogy a karácsonyi fa alatt csak összelopott cucc van, és így ingyenben volt neki az egész

Yasashi Tanuki 2007.08.10. 06:44:27

Bár helytelen, hogy ellopták a levelet, de a veszély ott van amiről a posta is tud, ezért figyelmeztetnek a postán is, hogy értéknyilvánítással adják fel az értéket tartalmazó küldeményeket. A post irója is említi, hogy nem volt értéknyilvánítva vagyis tudatosan reszkírozott. A tanulság nyilvánvaló.
Mindezek mellett érdemes feljelentést tenni mert ajánlott levélnél követhető, hogy kinek a kezein ment át a küldemény és előbb utóbb elkapják a szarkát.

Pallos Levente 2007.08.10. 08:12:03

"Bár helytelen, hogy ellopták a levelet, de a veszély ott van amiről a posta is tud, ezért figyelmeztetnek a postán is, hogy értéknyilvánítással adják fel az értéket tartalmazó küldeményeket."
Egyrészt igazad van, másrészt meg így ennek nagyon védelmi pénz szaga van: kispajtás, ha jót akarsz, tejelsz szépen, mert ki tudja, a pult mögött mi fog történni a küldeményeddel. Tudod, vannak csúnya bácsik mindenfelé...

17 éve postán dolgozó ember 2007.08.10. 08:35:28

No tessék idefigyelni:

A postán valóban áldatlan állapotok uralkodnak, de nagyon morcos tudok lenni, ha ostoba általánosításokat hallok. Igenis vegyétek tudomásul, hogy nem minden postás hülye és nem mindegyik lop.
Mindig a fejétől bűzlik a hal. A Magyar Posta a kormányzat letükröződése. A legnagyobb probléma a kirobbanthatatlan, pártállamból ittragadt, begyepesedett gondolkodású felső és középvezetők megújulásra képtelen hada. Képtelenek belátni (vagy ahogy már elhangzott direkt csinálják), hogy minimál bérért nem kapnak megbízható munkaerőt. Hatalmas a fluktuáció a végrehajtó szinten. Akik elsősorban lophatnak, azok a többnyire 8 általánossal rendelkező feldolgozók és kézbesítők. Máshová nem veszik fel őket, itt mindig van hely.
A megoldás egyértelműen a vezetők leváltása, a létszámcsökkentés és a megmaratt gárda képzése és megfizetése.
A liberalizáció megint csak a tőkéseknek lesz jó, a postai árak 10-20 szorosra fognak nőni és a jelenlegi 2800 postából lesz 800, mert csak így lesz gazdaságos.
A postát mindenképpen állami kézben kell tartani és gyökeresen megreformálni(a szó klasszikus értelmében) az államnak és az állampolgárnak is ez lenne a lehető legjobb megoldás.

Maddness69 2007.08.10. 09:12:34

"... az államnak és az állampolgárnak is ez lenne a lehető legjobb megoldás."

Tehát nem ez fog történni. Nem ezt fogják csinálni.

exseven 2007.08.10. 09:24:57

Ritkán védek ilyen intézményeket, de nekem eddig kb. 25 ebay csomag érkezett meg rendben, sőt, egyszer költözésnél rossz címet adtam meg, azaz a régi utcanevemet az új házszámmal, és valahogy mégis betalált a csomag a korábbi címre. Az viszont elképesztő, hogy itthonról jóval drágább feladni csomagot külföldre, mint külföldről ugyanazt haza. Egy darab magazin feladása lettországba 2500 forint, röhej.

mortalvombat 2007.08.10. 09:26:26

Szüleim mindketten postán dolgoznak, kedvezményesen adhattak fel csomagot (bar lehet, hogy ingyen), külön személyzeti szállítóval. Többször előfordult, hogy ezt is felbontották és kivettek belőle dolgokat (könyvet, pénzt, kazettákat, pólót). Anyósom küldött gyermeknapra egy ezrest (fagyira, amint az az üdvözletből kiderült :)), gondosan behajtva az üdvözlőkártyába (nem ma kezdte), de ez kevés volt.. Reklamálásomkor megmutatták (!!), hogyan szokták lámpa előtt csúsztatni a boríték tartalmát!
Az nem megoldás (vagyis csak rövidtávon), ha csak az ajánlott levelek, ill. értékkel megjelöltek biztonságosak. Az "csak" a sérüléssel kapcsolatos kártérítésnél kellene, hogy valamit jelentsen.

A postát már rég el kellett volna adni, ill. monopóliumát megszüntetni. A bérek alacsonyak, volt édesanyámnak munkatársa, aki kiment kézbesíteni, mert ott a 65-70000 fizetés mellett (az ablaknál dolgozók és a kézbesítők alapja kb. megegyezik) a borravalókkal még egyszer ennyit "megkeres". (Más meg ugye más módszerrel..)
Meg a termékajánlgatás... Ha nem köt elég biztosítást, nem szajkózza folyamatosan a marketingszöveget, már megy is hátra könyvelni (ami csak anyagilag rosszabb hely)
Folyamatosan változtatják az óraszámukat, persze a fizetéssel együtt. És persze a 8 óra itt sem csak 8 óra munkát jelent.
Röviden az érdekképviseletekről (=szakszervezetek): minek vannak..
Technikai fejlesztések: abból valaki nagyon meggazdagodott; pl. több évi fejlesztgetés után is kézzel gyűjtögettetik ki még mindig a kinyomtatott összesítésekből a statisztikát hónap végén. Helpdesk nem mindig ért a postai részhez.

Sum: tényleg fejétől bűzlik..

Pallos Levente 2007.08.10. 09:29:28

Az Amazon.com az általam kiválasztott 20 dolláros könyvet másik 20 dollárért hozza el Magyarországra.

Ákos 2007.08.10. 12:44:14

A hobbimból adódóan (makettépítés) sokszor rendelek (rendelnék) külföldről.
Korábban még bíztam a magyar postában, de a csomagok eltűnési aránya 50%, a sérülésarány pedig a másik 50% (törékeny feliraton bakancsnyom, 5 cm vastag lett a 10 cm-es doboz, stb.)
Azért az nevetséges, hogy a legnagyobb makettes csomagküldők egyszerűen kivették magyarországot a célországok közül.
Az is érdekes, hogy ezek a csomagok most egy ausztriai ismerősömhöz érkeznek meg, talán mondanom sem kell, 100%-ban hiánytalanul.

dowNLoad 2007.08.10. 13:13:26

Ott a gáz, hogy már rég nem olcsóbb a magy.posta mint az angol/német/ausztrál, hát ez meg, hogy a f@szba lehet, és ott a postás sem 70ezer Ft-ot keres? Liberó után itt már hova akarják emelni az árakat, a magy.posta lesz a legdrágább posta a világon, csakhogy ne lopjanak annyit?
(na ebben felelős kókadt, mert ő kirugdoshatná a b@lfasz,kontraszelektált, idióta vezetőket/szarkákat a postától, én nem)

Szt. Ahanov 2007.08.10. 13:21:34

Ákos, bár én nem makettezem, szerintem ez nem nevetséges, hanem sírnivaló. Részvétem. Nem térsz át inkább a golfozásra, úgyis azt hallani, hogy hamarosan golfparadicsom leszünk. :)

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.08.10. 13:55:00

Ősszel ki szeretném próbálni a golfot - nézni elég unalmas, kíváncsi vagyok, játszani milyen.

hcrules 2007.08.10. 14:06:17

Turul: Az új arisztokrácia... :D

Szt. Ahanov 2007.08.10. 14:22:50

És az is jó a golfban, hogy ha postás lenyúlja a külföldről rendelt lasztit - jó lesz a gyereknek - az ütővel jól fejbe lehet somni. Nem úgy, mint egy repülőmodellel. :)

fostalicska · http://fostalicska.blog.hu 2007.08.10. 16:05:52

Édesanyám étkezési jegyeket küldött nekem csomagban. A csomagot három hetes késéssel, 5 kilogrammos súlytöblettel kaptam meg. A csomagból egy ötkilós, kissé szivárgó kisebb csomag és egy A4-es lap esett ki. A lapra ez volt írva jellegzetes postaidolgozó-kézírással:

"Köszönöm a jegyeket, beváltottam kajára, megettem, a produktumot a kisebb csomagban küldöm hiánytalanul. Elnézést kérünk a lassú átfutásért!"

ergé 2007.08.10. 17:04:10

szt.ahanov, attól függ, mekkora az a repülőgépmodell :D

Szt. Ahanov 2007.08.11. 11:52:52

Legfrissebb élményem a postán: (Ami persze nem biztos, hogy az ő hibájuk, de hát én ehhez nem értek, csak azért írom le, hogy osszam az észt:) A csekkfeladás bankkártyával pénzfölvételnek számít, tehát díjat vonnak le érte. (Míg ugye vásárlásért nem.) Szóval nem éri meg.

Yasashi Tanuki 2007.08.11. 17:47:50

Támadt egy ötletem, hogyan lehet elkapni a szarkát!
Az étkezési jegyek sorszámmal vannak ellátva és rájuk van nyomtatva anyukád cégének a neve. Anyukád cégénél nyilvántartás van az általuk átadott sorszámú jegyekről.
A kiállító cég visszagyűjti a jegyeket, és az alapján fizet az elfogadóknak. Náluk részletes nyilvántartás van a felhasznált, visszagyűjtött jegyekről. Ebből kiderül hol használták fel a jegyeket.
Ha tudod, hogy hol váltották be a jegyeidet - már gyerekjáték lesz rájönni, hogy melyik hivatalban található a tolvaj. A dátumokból (feladás, érkezés) ki lehet kalkulálni, hogy melyik műszakban dolgozik ez alapján le lehet fülelni.
Ha gyanú merül fel az a gyakorlat, hogy a belső ellenőrök olyan csomagot "küldenek" neki amelyikben egy kis por van ami a kezére ragad, ha a küldeményekben kotorászik és pár napig a mosakodás ellenére rajta marad.
Figyelik a másik oldalon, hogy mikor ér be a kirabolt küldemény aztán behívják egy kis elbeszélgetésre ahol UV lámpa van.

Kraku 2007.08.11. 20:16:17

tóthgabi Szentendre 2007.08.09. 16:42:59
És nem árt tudni,hogy a híres neves DHL meg Amazoncom és társai is küldeményeik egy részét a mi sokat szidott postánkkal továbbítja idehaza.

Halihali!Bocs,de ezt a hüly..séget kérném nagyon gyorsan elfeledni!A DHL(TNT,UPS,Fedex...) a maga részéről csak futárok által szállít,nem kéretik ellenkezni,mivel magam is dolgoztam velük.Kérjük az ilyeneket az urbanlegends-re továbbítani,de ott is olvasatlanul törölni fogják...

Kraku 2007.08.11. 20:24:40

nevem 2007.08.10. 00:07:04
Vagodeszka: amit a németeknél a DHL kezd szállítani, azt nálunk a királyi posta fejezi be.

Bocs,neked is azt üzenném,hogy amihez nem értesz,ne véleményezd...

fejtágító 2007.08.14. 12:17:30

Nem olvastam végig a hozzászólásokat, így bocsánat, ha ismétlel valakit:

A királyi posta a negyvenes években megszűnt, utána szocialista vállalatvezetés, szocialista munkamorál, és szocialista hatákonység jellemzi.

Szocialista.

Ugyanez áll a "királyi vasutakra, a királyi televízióra".

Ezek a szocialista erkölcsöt testesítik meg, mert abban voltak 50 évig.

romi 2007.08.14. 19:51:06

Senkinek nem tűnik fel ez a Postán? Mennyi reklamációt, lejárató levelet, stb-t kell feltenni az Internetre, hogy az illetékesek - már akinek van hatása rá -, észrevenné, hogy a posta vezetése ALKALMATLAN ellátni a feladatát! Olyan nagy katasztrófa lenne pár tíz,embert elbocsátani onnan. Ha egy vezető erre nem képes, hát mennyen. Akár kik is lopnak a postán, az ennek a pár vezetőnek a felelőssége!
süti beállítások módosítása