A bennünk élő korrupcióról
2014. december 06. írta: Redakció

A bennünk élő korrupcióról

korrupcio_1.jpg

Vendégszerzőnk, Sayfo Omar írása.

A korrupció nem ideológia, pláne nem párt; hanem politikai és társadalmi kultúra kérdése, mely tényezők az aktuális uralkodói elittel ellentétben nem változnak négy-nyolc évente.

Mikszáth Kálmán írásait olvasgatva kitűnik, hogy a magyarországi korrupció, a hivatali visszaélés nem az Orbán- és nem is a Gyurcsány-kormánnyal született, de még csak nem is az „átkos” negyven év öröksége. Ha az irodalom nem lenne elegendő, Cieger András kiváló könyve szintén tanúbizonyságul szolgál arra, hogy a politikai korrupció már a boldog békeidőkben is kellemetlen velejárója volt a magyar állam működésének. Ilyen téren pedig nem sok minden változott. A korrupció ugyanis nem ideológia, pláne nem párt, hanem politikai és társadalmi kultúra kérdése, mely az aktuális uralkodói elittel ellentétben nem változik négy-nyolc évente.

Noha a pártszimpatizánsok, pláne pártkatonák saját csoportjuk erkölcsi felsőbbrendűségét hirdetik és sokszor el is hiszik, a politikai csoportok valójában hűen tükrözik magát a társadalmat. Morális felsőbbrendűség szűk baráti kör, szubkultúra szintjén talán, de egy országos párt, pláne egy néppárt szintjén már aligha valósítható meg.

Tiszta kezű, becsületes, kirakatban jól mutató politikusok, bürokraták minden párt színeiben voltak és vannak is. A politikusok között azonban nem alacsonyabb, de nem is magasabb a korrupcióra, jogosulatlan előnyszerzésre nyitott emberek aránya, mint a társadalmon belül általában. Aki elfogadja, hogy az ismerős zöldséges szebb almát adjon ugyanannyi pénzért, mint amilyet az idegen vevőnek ad; aki a postán kígyózó sorban előreáll ismerőse mellé annak noszogatására; aki nem szól az eladónak, ha az ötven forinttal többet ad vissza a kelleténél; annak aligha van erkölcsi alapja szidni azt az államtitkárt, aki régi barátját veszi fel osztályvezetőnek vagy aki haveri cégnek passzolja oda az állami megbízást. A logika ugyan az, csak a mérték más.

A különféle korrupciós ország-ranglisták, köztük a Transparency International éves kimutatásait vizsgálva szembetűnő, hogy az egyes országok kis eltéréssel évről-évre hasonló helyeken végeznek. Drámai változás általában valamilyen drasztikus hatás (például háború) esetén jellemző. Kisebb változásokat persze okozhat a mérési módszerek módosítása, valamint a korrupciós ügyekről érkező különféle sajtóhírek, melyeket az értékelések készítői következetesen figyelembe vesznek. Ez azonban sokszor félrevezető: a német illetőségű Transparency International a botswanai helyzetre például érthető okokból kisebb betekintéssel bír, mint a közép-európai állapotokra. Az aktuális értékelésbe így a sajtón keresztül a politika beleszól.

Általánosságban elmondható, hogy a legkevésbé korrupt országok rendszeresen azok, ahol: a) a népesség homogén, így a társadalmi bizalom nagy (skandináv államok, Hollandia, Japán), b) heterogén a társadalom, de egy erős, következetes fedőkultúra miatt ugyancsak erős a bizalom (Egyesült-Királyság, Ausztrália, Új Zéland), c) erős a lokalitás, ezáltal a társadalmi kohézió szintén erős (Svájc, Belgium), vagy d) ahol drákói törvények sújtanak le a korrupt tisztviselőkre és politikusokra (Szingapúr, Hong Kong). Persze a kategóriák közt számos átfedés van.

Ezzel szemben a korrupció leginkább ott üti fel a fejét, ahol az egyének és társadalmi csoportok között nem teljes a bizalom és nincs szigorú törvény sem, mely korlátot szabna a dőzsölőknek. Ugyancsak jellemző a korrupció a sokáig idegen megszállás alatt élő országokban, ahol a jövedelem külföldre vándorolt, ezért a közemberek és az elit számára végső soron dicsőség volt kijátszani a helytartókat. A magyarországi korrupció kapcsán lehet ugyan pártokra, egyénekre mutogatni, de érdemesebb talán tágabb perspektívában szemlélni a dolgokat.

Ott, ahol a társadalmi bizalom alacsony, ott könnyű erkölcsi felmentést találni a korrupcióra. Hiszen ők is előre állnának a sorban, ők is elfogadnák a szebb almát, ők is könyékig markolnának a közösbe, akkor meg már inkább mi, mint ők. A bizalmatlanság pedig újratermelődik és tovább száll generációról generációra.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr886959491

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mennyire korrupt disznó Ön lélekben? 2014.12.06. 15:43:28

10 gyakori helyzetről olvashat lentebb. Elítéli mind a 10 helyzetet? Gratulálunk: Ön talpig becsületes, mehet tüntetni Vida Ildikó ellen! Ám amennyiben akár csak egy példaként hozott helyzetben is úgy döntene, hogy hülye lenne kihagyni, hogy jogtalan ...

Trackback: Ezt üzeni Andre Goodfriend a magyaroknak 2014.12.06. 15:41:46

Diplomáciai mentessége mögé bújva mutogatja felfelé tartott középső ujját kifelé az USA budapesti nagykövetségének ideiglenes ügyvivője. Kapjátok be, csicskák! A törvényeiteket meg feldughatjátok a s*ggetekbe a Bécsi Egyezménnyel együtt! Mivan? Hogy n...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tsk 2014.12.06. 09:00:02

A korrupciót többféle képen is fel lehet számolni, de mindegyik úton az első lépés hogy szembenézünk a problémákkal és nem hazudunk többet magunknak. A fidesz nem tart itt. A 2010-es választást úgy nyerték meg hogy azt mondták mi nem vagyunk korrupt és dilettáns banda mint a baloldal. Kiderült hogy ez nem igaz. 2014-ben már azt mondták hogy a baloldal sokkal korruptabb és dilettáns mint mi. Egy kis rásegítéssel ez is elég volt a kétharmadhoz. Lehet hogy 2018-ban eljutnak oda hogy azt mondják majd: lehet hogy mi sem vagyunk különbek de legalább nemzeti, de sajnos ez nem biztos hogy elég lesz a győzelemhez. Ráadásul 12 évet kellett várni hogy legalább a problémát felismerjük. Persze lehet azt mondani hogy minden tökéletes és az egészet csak a mocskos ballib sajtó híreszteli, de nézzük csak a tényeket. A fideszes erősemberek ugyanúgy gazdagszanak mint ahogy anno a szocik. Ugyanúgy haverok nyerik a közbeszerzéseket, ugyanúgy hozzá nem értő csókosok kerülnek kulcspozíciókba. A munkanélküliség a közmunka nélkül 11%, a gazdaság semmivel se nő jobban mint a szocik alatt. Ráadásul az alap kőbunkó stílussal sikerült a teljes nyugati világot magunk ellen haragítani. Én nem ezt vártam a fidesztől 2010-ben, de ezt kaptunk. Újabb 8 elvesztegetett év-.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.12.06. 09:54:55

Nagyon szomorú, hogy a mandíner is beállt a korrupció miatt nyüszögő, idegen érdekeket képviselő balliberális nemzetrontók közé. A lényeg, hogy az értékmezők magyar kézbe kerüljenek, ezáltal is elkerülhetőve téve a nemzethalált. Ez a lényeg és nem a külföldről gerjesztett korrupcióhisztéria.
tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2014/12/a-nemzet-jovoje.html

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.12.06. 12:00:37

most akkor romagyilkos az egykori barát, vagy nem?
mert impilicit ezt mondja a fideszes szál:

"Büszke a barátságukra?

Most már be kell látnom, hogy nem voltam jó emberismerő. Ha az lettem volna, most nem lennék kampánytéma. Büszke nem vagyok. Pláne nem arra, amivel vádolják. Épeszű ember ilyenre nem lehet büszke."

nem volt jó emberismerő, tehát bűnös

Bloodscalp 2014.12.06. 12:05:45

Mellébeszélés. És nagyon gyenge mentegetési kísérlet.

freehckr 2014.12.06. 12:32:15

Nem kell ennyire túlmisztifikálni a dolgot, elvtársak, piszok egy korrupt balkáni cigány ország vagyunk, és a legkisebb probléma a számla nélkül dolgozó vállalkozások, vagy az orvos zsebébe hálapénzt csúsztató kiszolgáltatott betegek. Sajnos a rendszerváltás híján nyakunkon maradt, bűnszervezetként működő posztkommunista dilettáns politikai elit (Fidesz-MSZP és holdudvaruk) nagyságrendekkel nagyobb gazdasági és társadalmi károkat okoznak, nem milliárdok tűnnek el a „családi összefogásaikban” és a „közbeszerzéseikben”, hanem száz és száz milliárdok... évről évre.

Pedig lenne megoldás, elvtársak, csak ahhoz a helyzetben lévő törvényhozók „politikai akarata” lenne szükséges: az elmúlt években számtalan lehetősége lett volna a ma 27%-os „kétharmadnak”, hogy ellentmondást nem tűrő módon nekiálljanak szétcsapni a korrupciót, és ha már maguktól képtelenek működőképes törvényeket hozni ebben a témakörben (mint ahogy egyébként minden más témakörben), akkor elég lett volna ha megszavazzák, de legalább komolyan megfontolják és sajátjukként feldolgozzák az ellenzéki pártok, legfőképp a Jobbik és az LMP, vagy a civil szervezetek által kidolgozott javaslatokat.

Itt is a kulcsa a dolognak, nem kell tovább menni: a Fidesz-KDNP minden ezzel ellenkező bullshit propagandájukkal szemben _nem akarja felszámolni a korrupciót_, hiszen több mint négy év alatt semmit nem tettek az ügyben, holott minden lehetőségük megvolt rá, miközben nyakig merültek ők maguk is a korrupcióban, nem csak kihasználták a lehetőségeiket de újakat is teremtettek (lásd: intézményesített korrupció), és ma már elég nyilvánvalóan pofátlanabbul nyúlják a közpénzt mint anno MSZP-SZDSZ-es posztkommunista elvtársaik.

Szóval épp elég károkat okoznak az országnak a posztkommunista politikusbűnözők, nincs szükség arra, hogy retardált talpnyalóik is tovább romboljanak. A Fidesz-KDNP jelenti jelenleg a korrupciót az országban, és k.rvára remélem, hogy egyszer lámpavasra kerülnek a szocialista elvtársaikkal és talpnyalóikkal együtt...

Éhes ló 2014.12.06. 12:33:45

Nem értem miért lenne a TI mérvadó bárki - értelmes és tájékozott ember - számára 2006 ősze óta?

Elfogult, kettős mércés propagandaszervezet, melyet a SO félék népszerűsítenek és egészen biztosak lehetünk benne sok sok "jelentésüket" ismerve, hogy nem a kárpátmedencei magyar polgárok érdekeit védik, nem az ő álláspontjukat képviselik szinte semmiben sem.

Nyugodtan lapozhatunk, ha a nevüket meglátjuk, mint hivatkozási alapot.

freehckr 2014.12.06. 12:42:34

...és miközben a fideszes rablóbanda szétlopja az országot, a retardált barom képviselőik ilyesmivel szórakoztatják a közvéleményt: index.hu/belfold/2014/12/06/kocsis_drogtesztre_kotelezne_a_12-18_eveseket

„12-18 év közöttiekre, a választott politikusokra és az újságírókra vonatkozhatna az évenkénti kötelező drogteszt. Javasolni fogom az országgyűlési frakciónak, hogy a közeljövőben tűzze napirendre a kérdést”

Ennyire vadbarmok ne legyetek már, a jó édes korrupt k.rva anyátokat. :)

Pelso.. 2014.12.06. 12:59:31

Kiben, bennünk??
Bennetek?
"tágabb perspektívában szemlélni a dolgokat."
Szerinted a gyenge maszatolási kísérleted mire enged következtetni?

s.g.l. 2014.12.06. 13:24:13

Csak annyit tennék hozzá, ha a felsőbb vezetők akik közpénzből élnek kezdetkor leadnának egy nyilvános vagyon nyilakozatot, majd attól kezdve amíg közpénzből él, nyilvános lenne az adóbevallása amíg megbízatása tart.

Valamint nyilvános lenne a közvetlen rokonok vagyongyarapodása!!!!

-2010-ben adott le nyilvánosan OV felesége már akkor 60 ingatlanuk volt a nevén 90 után szaporodva.-

Garantáltan összezsugorodna a korrupció.

Jééééé!
Minta is van!
A skandináv országokban ez van és míly meglepő: ott a legkisebb a korrupció.

mrZ (törölt) 2014.12.06. 13:31:39

lemaradt a végéről:
Fizetett foreign policy hirdetésünket olvasták.

És mindez egy "amerikai érdek" fizetéslistás hazaárulótól.

"Aki elfogadja, hogy az ismerős zöldséges szebb almát adjon ugyanannyi pénzért, mint amilyet az idegen vevőnek ad;"
Ekkora eget verő baromságot na meg a többit gondolkodó ember nem ír le, ez már valami hibás propaganda szoftver szerzeménye.

Sokadik dupla elkúrt gondolat foszlány, azt hiszem utolértétek a kitekinto.hu, diplomaci.hu, zsindex, zs444, bors, zshvg, port, nol, nepszava, metropol, féle propaganda ügyetlen tükörfordításainak szintjét.

freehckr 2014.12.06. 13:48:31

@s.g.l.: „ kezdetkor leadnának egy nyilvános vagyon nyilakozatot, majd attól kezdve amíg közpénzből él, nyilvános lenne az adóbevallása amíg megbízatása tart”

Aha, és ki, melyik hatóság ellenőrzi majd ezek valóságtartalmát?! A jenkik által kitiltott szervezett bűnözői csoportként funkcionáló fideszes adóhatóság? A fideszes Lázár elvtárs által megszállt KEHI, akinek már a szellemi fogyatékos ivadéka is milliomos? A rekord idióta vallási fundamentalista Rubovszky elvtárs? :)

Sajna csak telik az idő, százmilliárdjával tűnnek el a közpénzek a fideszes oligarchiák zsebében, az ország folyamatosan szakad le Európától minden tekintetben, az összes illetékes hatóságot megszállta a posztkommunista fideszes bűnszervezet, nincs független bíróság, nincs független ügyészség, nincs független és hatékony nyomozó hatóság, ma már az unió lomha és bürokratikus szervezetein kívül nincs senki, aki esetleg érdemben felléphetne a Fidesz-KDNP posztkommunista állampárt bűncselekményei ellen és megálljt parancsolhatna ennek a fideszes fosztogató hadjáratnak.

Itt tartunk jelenleg, és csak most kezdődik a komolyabb fideszes ámokfutás, hiszen most már nem csak a választási csalások sorozatával újból megszerzett hatalmukat féltik a fideszes elvtársak, hanem az összeharácsolt vagyonukat, és tekintve hogy rekord bűncselekmények sorozatát követték el az elmúlt években, már szinte az „életüket” féltik... Lásd a Hír TV ámokfutását.

Én most megmondom, csúnya vége lesz... az MSZP-SZDSZ nem ment el a lámpavasig, a Fidesz-KDNP megteszi ezt a szívességet. :)

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2014.12.06. 15:20:11

Arab szarkenegetés. "Régen is ez volt, ez nem pártok kérdése, ez bennünk élí" stbstb

Az hogy a korrupció egyébként milyen károkat okoz z országnak, mély kuss van.

Lehet hogy ahonnan az arabot szalajtották a "baksis" meg egyéb dolgok teljesen elfogadottak,de ez a Nyugati civilizáció, aminek Mo 1945-ig része volt, és ha azt akarjuk hogy újra az legyen, akkor nem az "elfogadás, megértés", hanem az elítélés útján kell haladni.

A zsindexes ismertető tipikusan aljas és számos helyen csúsztató, amit Andrássy csinált az erősen vitatható, de nem ugyanaz, mint amikor ma valaki háromszoros áron építtet autópályát.
Azonkívül a Dualizmusban a korrupciónak volt egyfajta habsburg-ellenes beütése is, ami nem lett volna, ha '48-ban nincs itt 400 ezer orosz katona, akiket a ferencjóska hívott be. Így kell nézni azt hogy a "Dualizmus kezdetén mindenki elfogadta, hogy a rendszer korrupt volt".

kvadrillio 2014.12.06. 16:31:37

Kormányzat
Emberi Erőforrások Minisztériuma
Sportért Felelős Államtitkárság
Hírek
Cél, hogy minél több világversenyt rendezzen az ország

Sportért Felelős Államtitkárság

Hírek
Az államtitkár
A helyettes államtitkár

Cél, hogy minél több világversenyt rendezzen az ország
2014. december 3. 18:39

A kormány sporttal kapcsolatos célkitűzése, hogy minden magyar gyermek sportoljon és több világversenyre kerüljön sor az országban - mondta Simicskó István sportért felelős államtitkár.

Július elején kezdődhet meg az építése a Dagályfürdő mellé tervezett új budapesti uszodakomplexumnak, amely otthont ad majd a 2021-es vizes-világbajnokság eseményeinek. Erről Simicskó István sportért felelős államtitkár beszélt szerdai sajtótájékoztatóján, amelyen azt is elmondta, hogy a létesítmény kivitelezőjének kiválasztására szolgáló közbeszerzési eljárás kiírására 2015 első negyedévében kerül sor.

"A tervek szerint az uszodaegyüttes feszített ütemben, 16-18 hónap alatt készül majd el, így a 2017-es junior úszó-világbajnokságnak is otthont adhat" - jelentette ki Simicskó, aki ismét hangsúlyozta, komoly sportdiplomáciai siker, hogy Magyarország elnyerte a világ harmadik legrangosabb sporteseményének rendezési jogát. Az államtitkár beszélt arról is, hogy a sportot stratégiai ágazatként kezelő kormány három sporttal kapcsolatos célkitűzést fogalmazott meg, ezek közül az egyik, hogy minden magyar gyermek sportoljon.
Fotó: Árvai Károly

"Az elmúlt években 100 ezerrel nőtt azoknak a gyerekeknek a száma, akik kluboknál igazoltan sportolnak, s a számuk tovább növekszik" - mondta Simicskó, hozzátéve, most Magyarországon 330 ezer gyermek sportol igazoltan, a cél, hogy 2018-ra a számuk elérje az 500 ezret. A sport hármas célrendszerének második eleme, hogy minél több világversenyre kerüljön sor az országban, ezzel kapcsolatban az államtitkár közölte, amíg 2009-ben csupán kettő, úgy jövőre 41, 2016-ban 35, 2017-ben pedig 29 ilyen eseménynek ad majd otthont Magyarország. IDEJÖNNEK MAJD A GAZDAG SZURKOLÓ TURISTÁK IS ÉS ÓRIÁSI BEVÉTELÜNK LESZ EBBŐL...UGYE.........
Fotó: Árvai Károly

Simicskó azt mondta, a harmadik cél a létesítmények megépítése, mert az ország csak akkor rendezhet világeseményeket, s csak akkor tudja biztosítani a gyerekeknek a sportolási lehetőségeket és feltételeket, ha ehhez elegendő helyszín áll rendelkezésre.

(MTI/kormany.hu)

NO, EZÉRT ÉPÜL ANNYI STADION !

kvadrillio 2014.12.06. 16:37:06

A KORRUPCIÓ SENEM JOBB, SENEM BALOLDALI, SENEM KAPITALISTA, SENEM COCILISTA, SENEM PÁRT, SENEM IDEGOGOLOGIAI, SENEM TÁRSADALMI, SENEM POLITIKAI....TERMELVÉNY, HANEM ECCERŰEN EMBERI KAPZSISÁG TERMÉKE !
FŐLEG A 25 ÉV ALATT BÁRMILYEN KISEBB VAGY NAGYOBB HATALOMHOZ HOZZÁFÉRT EMBERI SÖPREDÉKEK GYORS MEGGAZDAGODÁSÁHOZ VEZETŐ EGYÉNI TECHNIKAI MEGOLDÁS.

kvadrillio 2014.12.06. 16:47:32

Aki elfogadja, hogy az ismerős zöldséges szebb almát adjon ugyanannyi pénzért, mint amilyet az idegen vevőnek ad; aki a postán kígyózó sorban előreáll ismerőse mellé annak noszogatására; aki nem szól az eladónak, ha az ötven forinttal többet ad vissza a kelleténél; annak aligha van erkölcsi alapja szidni azt az államtitkárt, aki régi barátját veszi fel osztályvezetőnek vagy aki haveri cégnek passzolja oda az állami megbízást. A logika ugyan az, csak a mérték más.

EZ ÍGY NEM ÜL !

ALMÁT MINDENKI OLYAT VESZ MANAPSÁG AMILYENRE VAN PÉNZE ! HA TÖBB VAN NEKI SZEBBET VÁLASZT, HA KEVESEBB, CSÚNYÁBBAT !!
ENNÉL A POLITIKUSI (MILLIÓS-MILLIÁRDOS)KORRUPCIÓ JÓVAL MEREDEKEBB DOLOG !

kvadrillio 2014.12.06. 17:18:23

0
Email küldés
168 Óra Online írása

2014. december 6.
Egy MÁV-dolgozó közölte velük, hogy nagy a baj

Milyen érzés lehet négynapos magyarországi üdülést követően egy vasútállomáson rekedni éjszakára az ónos eső miatt megbénuló vonatközlekedés miatt? Majó Zoltán tanár és előadóművész pontosan tudja, ugyanis átélte. Nem az időjárásra haragszik, hanem a MÁV-ra, mert pótlójáratot kellett volna indítaniuk.
Kapcsolódó írásaink

Kartellügyben érintett Szijjártó édesapja
NVI: 8-ra mindenhol befejeződhet a szavazás
Beteríti az országot az ónos eső

Zoltán Hajdúszoboszlón pihent feleségével, innen indultak haza Kolozsvárra, 407-es számú Corona IC-vel utaztak volna. Ha az időjárás közbe nem szól.
MTI-fotó

A hétfői ónos eső az egész országban közlekedési káoszt okozott. A vonatok is többórás késésekkel jártak, mert az elektromos vezetékekre és a mozdonyok áramszedőjére lógó, jégtől elnehezült ágak zárlatokat okoztak. A jég ráfagyott a sínekre is.

Majóék az átalakítás alatt lévő püspökladányi állomáson ragadtak. 18-20 ember rekedt itt, szerencsére a várótermekben éjszaka is jól működött a fűtés. Zoltán elmondása szerint a váróteremben töltötte az éjszakát mások mellett egy nyugalmazott RMDSZ-es politikus és egy 5 hónapos várandós nő is.

A Corona IC-nek este nyolc körül kellett volna indulnia, ám indulás előtt fél órával közölte a MÁV, hogy 210 perces késés várható. Az idő telt, a kassza időközben bezárt, és az ott dolgozó hölgy hazament. Az emberek a jelzett 210 perc elteltével kimentek a peronra, de ekkor egy MÁV-dolgozó közölte velük, hogy nagy a baj, Maglódon leszakadt a vonat villanykábele az ónos eső miatt, és sokára javítják meg. Közben feléledt a hangszóró is, és érkezni kezdtek a késésekkel kapcsolatos információk is. Először 320 percről, végül már 660 percről számoltak be.

A kolozsvári utasok a tervezett éjjel egy óra helyett, végül délután egykor érkeztek haza. Zoltán igazán azt sérelmezi, hogy a MÁV-tól senkinek nem jutott eszébe pótlójáratot indítani, ami legalább Nagyváradra eljuttatta volna az utasokat. Várakozás közben felhívta Svájcban élő fiát, és megkérdezte, ott hogyan oldják meg ilyen helyzeteket. Azt a választ kapta, hogy Svájcban a cudar időjárási helyzetekre felkészült a vasúttársaságok ilyenkor pótlóbuszokat indítanak. Zoltán azóta többször is panaszt tett a MÁV felé, de egyelőre válaszra sem méltatták.

Zoltán beszámolója alapján az éjszaka mélypontja valószínűleg az lehetett, amikor az állomáson várakozó emberekhez odament egy vasutas hölgy, és közölte, hogy a robot-bemondónak kifogytak a konzerv-hanganyagai, ezért a hangosbemondón nem lesz több információ a késésről.

Majó Zoltán, a kolozsvári a kolozsvári Babes-Bolyai Tudományegyetemen Református Tanárképző Intézetének Zene szakán tanít, emellett a 2000-ben alakult Flauto Dolce régizene együttes művészeti vezetője.

csak azt nem értem, Pintér bác si miért nem küldött nekik egy sms-t, hogy menjenek át egy másik váró-ba ! :O)

Göntér László 2014.12.06. 17:33:08

Mi van akkor, ha a közösség (vállalat, állam) fogalma kibővül, például az EU-val? A korrupció nem mindig az egyéneket, néha a közösségeket hozza kedvezőbb helyzetbe. Ha nem beszélünk az alapítványnál maradó százmillióról, az alábbi szituáció akkor is érdekes. Persze az EU nem ezt a kifejezést használná!
ktkj.blog.hu/2014/11/28/egy_rokarol_nem_lehet_ket_bort_lenyuzni

marczy 2014.12.06. 17:53:34

"Elítéli-e mind a 10 dolgot" c. játék:
van olyan, amire a válasz az, hogy nem életszerű, mert ha már valaki belekerült abba a helyzetbe, már rég rossz. Vagy van harmadik, használható megoldás. A többit meg elítélem.
Magyarországon a népesség etnikailag többé-kevésbé homogén, itt a társadalmi konszenzuson alapuló nemzeti minimum hiánya sokkal nagyobb probléma.
Jobb- és baloldal: süketek párbeszéde, tudjuk, mély sztereotípiákkal, érzelmektől túlfűtött gondolkodással.

Ebben a környezetben higgadt, racionális megközelítésre kevesek képesek, a partner érzelmeit lecsillapítani, rávenni őt az eszének a használatára meg még kevesebben.

Nem volt egy használható nemzeti minimum, azért sem, mert 45 után egy rakás dologban elszakították a magyarokat a történelmi hagyományaiktól, és akiknek ebben szerepük volt, azok felé a rendszerváltáskori jobboldal sem tudott vagy tán nem is akart világos üzenetet megfogalmazni.
És azóta sem alakult ki az a politikai kultúra, az a nemzeti minimum, amelynek mentén a jobb/bal törésvonalat valamelyest enyhíteni lehetne.

Talán tíz év múlva...

Engem meg nem úgy neveltek, hogy a korrupció természetes dolog, ha kényszerítenek rá, inkább elhúzok az országból. A legnagyobb baj az, hogy van egy rosszul működő állam, aminek a működésébe bele van kódolva...

A korrupció elleni harc viszont nem jobb- vagy baloldali dolog, hanem tényleg azt kell mutatni kifele, hogy a magyar ember becsületes és ha vezető, akkor szolgál és nem zsarnokoskodik és nem csibészkedik meg nem nyúl le pénzeket. A korrupt emberek, ha a lábukra lépnek, és ezért nem tudják a pénzt lenyúlni, orgenyálnak, üvöltöznek mindenkivel, és persze próbálják korlátok közé szorítani a beosztottakat, hogy a szabályozott információáramlás mögött ők nyugodtan nyújtogathassák egymásnak a nokiás dobozokat.
Na ebből már nagyon sokaknak elegük van errefelé.

Bell & Sebastian 2014.12.06. 18:03:07

A korrupció nem nyolcadik istencsapása. A pénzt (vagy bármi mást) emberek adják és fogadják el. A törvényeket is emberek hozzák / nem tartják be / játsszák ki, ugyanígy az ellenőrzés / betartatás köról is emberek sürgölődnek.

Etikai válság van. El kellene végre dönteni, hogy a meg-megbotló keresztény, einstandoló kommunista, lócsiszár cigány vagy a gojokat kapcarongynak használó zsidó erkülcs a zsinórmérték?

Esetleg ezek teljes elvetése, majd fasiszta, nemzeti-szocialista, falangista -alapon integrálásuk valami újba.

Nem kettős mércézünk akkor, ha legalább négy létezik párhuzamosan, plusz egy ötödik az establishmentnek.

A magam részéről az utóbbiakon kezdeném köszörőlni a nyelvemet, mert egyrészt a rossz példa ragadás, másrészt nagyságrendekkel nagyobb a lehetőségük a botlásra mint a köznépnek és összemérhetetlenül nagyobb források felett diszponálnak.

A felelősség nem oszlik meg egyenletesen, hanem igenis súlyozott!

Mit érdekel engem, felkentjeink hogyan oldják meg azt, hogy ne lopjanak mérték felett? Engem az érdekel, hogy miért marad a nyilvánvaló abszolút következménymentes, amikor minden -ehhez szükséges funkció- az ő (államhatalom) kezükben van (amiről állítólag önként lemondtam), nekem csak a papírt és tollat hagyták meg arra a (kirívó) esetre, ha bejelentést kívánnék tenni a Népi Ellenőrzésen egyes, tudomásomra jutott, kirívó esetekről, ha egyáltalán van még ilyen?

Nincsen, mert nagy ívben leszarnak minden jelzést, ami "alulról" jön. Gondolkodás nélkül vágják vissza a feladónak.

Ebből a szempontból nézve lőttek a demokráciának. De abból a szempontból is, hogy nyíltan hirdetik, vannak egyenlőbbek.

Amivel nincsen semmi bajom, csak írják ki a bejáratra és ne kenjék szét a szart, nézzenek szembe a következményekkel.

Amennyiben egyáltalán látnak még, a talpuk alatti szél fütyülésétől.

Nincsen ez így jól, de nagyon nincs, ezért kár is mentegetni! Aki ilyet szeret, az nyilván élvezi az előnyeit, mert jobb kapni, mint adni!

Kifordított karácsony, ezért és innen tudni, kiknek az ördöglukából fú a... meleg légáram.

mrZ (törölt) 2014.12.06. 18:20:29

@Bell & Sebastian:

>>El kellene végre dönteni, hogy a meg-megbotló keresztény,
>&>einstandoló kommunista, lócsiszár cigány vagy a gojokat
>>kapcarongynak használó zsidó erkülcs a zsinórmérték?
Miért kérded, nem nyilvánvaló? "Annyit érsz amennyid van" a hivatalos erkölcsi egyenes. A többi csak hímzés a szöveg körül.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2014.12.06. 18:23:02

a csuda vinné, ez a cikk valahogy nem bírt megszületni az emútnyócévben. akkor még (egyébként helyesen) a korrupt maszopszadesz korrupt ügyeinek leleplezése folyt.

nu pagagyí 2014.12.06. 19:15:10

A Fidesz intézményesítette a korrupciót, törvénybe foglalta a részrehajlást. Ez itt a probléma, a cikk ehhez képest mellébeszélés.

torró 2014.12.06. 19:21:38

Emberek! Ezt már az óvodánál kellene kezdeni. Megtanítani a gyerekekkel a tisztességet. Volt egy Német szomszédom, aki ott náluk, egy 16 falut összefogó(EGY és nem több) önkormányzatnál volt vezető beosztásban, nálunk azt hiszem falu karbantartóknak, vagy GAMESZ-k hívják.Egyszer kérdeztem tőle, nem tudnál hozni nekem a bozótvágómba damilt. Azt mondta, nagyon szívesen veszek neked, ha nálunk olcsóbb. De onnét a faluét nem hozhatom el. És szégyelltem magam. Ennyire bennünk van a "közös". Ez meg a másik, hogy csodálkozott, miért van nálunk minden kis faluban önkormányzat, amikor szinte semmit nem lehet
elintézni?

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.12.06. 19:28:06

A korrupció jó oldaláról irjatok már posztot, a többi elcsépelt.

A hivatalos magyar átlagkereset ugye kb. nettó 160. Nem hivatalosan meg sokkal több, a különbséget a korrupciónak köszönjed.

mrZ (törölt) 2014.12.06. 19:40:36

@Tiszteltetem Brüsszelet:

Szóval ha a szomszéd felássa a kertet 10k forintért az korrupció.
Inkább igyál pajtás, az mentség.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.12.06. 19:59:48

@picur3ka:
Végre egy emberi hang az internetes lövészárkok pergőtüzének vijjogásában! Honnan tudta, hogy a héten volt a születésnapom?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.12.06. 20:07:53

@mavo: Mostanra beláttuk, hogy a maszopszadesz sátáni korruptsága olyannyira megfertőzte a magyar közéletet, hogy egyelőre marad.

De majd megtanuljátok elviselni, pubik, mi mindent megteszünk, hogy gyakorolhassátok, hogyan is kell nyelni :-)

J.László 2014.12.06. 20:11:09

Elég volt az első öt libsi hozzászólást elolvasni, hogy már meg is legyen a napi cigányozás és lámpavasozás:)

Bell & Sebastian 2014.12.06. 20:11:59

@mrZ: Ha ez a hivatalos álláspont (a' la Lázár), akkor ebből föltámadás sose nem lesz. Neki meg örök-megdöglés lesz - onto-logikusan.

Bell & Sebastian 2014.12.06. 20:18:09

@Doomhammer: Annyi angol maradt csak Lándonban, hogy név szerint ismerik egymást és még rokonok is. A maga helyében az egyik örököst gyanítanám benne. Nem köhög mostanában?

kvadrillio 2014.12.06. 20:30:28

@mrZ: jahhh......ilyetén JELENLEG FÉL MAGYARORSZÁG NEM ÉR SEMMIT, MERT LÁZÁR SVÁB-HEGYNYIT ÉR ?????

AKINEK EZ NORMÁLIS, AZ TÉNYLEG SEMMIT SEM ÉR, DE NE IS LEGYENEK POLITIKUSI TÖREKVÉSEI !
LEGJOBB A BISSAU GUINEÁBA KÖLTÖZIK INNEN !

kvadrillio 2014.12.06. 20:58:07

HMM...
A korrupció (a latin corruptĭo, romlás, rontás szóból) vagy megvesztegetés olyan törvénybe vagy közerkölcsbe ütköző cselekedet, aminek során valaki pénzért vagy más juttatásért vagy juttatásra való kilátásért cserébe jogosulatlan előnyhöz juttat másokat. Attól függően, hogy milyen pozícióban van az előnyhöz juttató, beszélhetünk például politikai, közigazgatási, rendőri, katonai vagy gazdasági korrupcióról.

..NUJ, MIKORTÓL IS TERJEDT EL ROHAMOSAN FENTI TEVÉKENYSÉG ????? KIK IS VOLTAK AZ ELSŐ KÖRBEN AKIK ELKEZDTÉK ? MILYEN KÖRÜLMÉNYEK ALAKULTAK KI (POLITIKAI, GAZDASÁGI...STB...STB...) HOGY EZT ELKEZDHETTÉK ? MILYEN KÖRÜLMÉNYEK SEGÍTETTÉK ŐKET EBBEN ? KIK VOLTAK ŐK ? VOLT E KÖZÖTTÜK KETTŐS ÁLPOLGÁR ?????....S, ÍGY TOVÁBB....TOVÁBB.....

ÁFA-CSALÁSOK MIÉRT, HOGYAN TERJEDTEK EL ?????

....amúúúgy...szeretem a szép almákat ! :)

kvadrillio 2014.12.06. 21:33:34

Boros ImreLelepleződött a piaciverseny-dogma
Bajaink szaporodó számát és okát a nagyszámú versenyideológus azzal indokolja, hogy még mindig nem vagyunk elég versenyképesek.

Boros Imre – 2014.12.06. 03:30

Az elmúlt több mint negyedszázad gazdasági közbeszéde kizárólag arról szólt, hogy hazánk is részévé vált a szabad versenyre épülő nyitott világgazdaságnak, kapcsolódik a világpiachoz, amelynek munkamegosztásában való eredményességünket nagyban segíti a hazánkba betelepedő nemzetközi befektetői tőke. Lám-lám, exportunk máris a korábbi négyszeresére nőtt. A piaci verseny rendet tesz, a hatékony fennmarad, a gyenge elbukik, ami így van rendjén – szól a versenyverdikt.

Bajaink szaporodó számát és okát a nagyszámú versenyideológus azzal indokolja, hogy még mindig nem vagyunk elég versenyképesek. A piaci versenyben pedig csak akkor tudunk igazán eredményesek lenni, ha alacsonyak, tehát „versenyképesek” nálunk a munkabérek. A versenymantra ikertestvéreként azonos gyakorisággal fordult elő az állam ostorozása. Mindenekelőtt az ikermantra alaptétele, hogy az állam rossz gazda, az állam korrupt is – ezt ismétlik naponta –, de az a legnagyobb baj vele, hogy sokba kerül a fenntartása. Az állam vonuljon ki a gazdaságból. Végül, de nem utolsósorban az állam púp a háton, mérete, működése az egészséges versenyt akadályozza. (Érdemes a válság kitörése után létrejött Reformszövetség téziseit átlapozni, amelyekben bal- és jobboldali reformmantra volt egyaránt az állam káros szerepe.) Kívánatos, hogy az állam, ha a tulajdonaiból már kiszállt, fokozatosan, de ha lehet, gyorsan szálljon ki a gazdaság működtetésének szabályozásából is, valósuljon meg a dereguláció, mert a sok szabály is útjában van az egészséges szemléletű versenynek, tehát a hatékonyságnak.

A piaci verseny főtemplomából, az Egyesült Államokból 2008-ban indult pénzügyi válság máig sem gyó­gyuló sebeket hagyott az európai gazdaságokon, gyakorlatilag megszűnt a növekedés, miközben az Egyesült Államokban mára már ígéretesen újraindult. A versenydogma-szemlélet szerint tehát növelni kell az európai gazdaságok versenyképességét. A tradicionális dogmahívő országokban ez a hagyományos módszerekkel sehogyan sem megy, a hevenyészetten unortodoxnak mondott megközelítés azonban, amelyet hazánk is alkalmaz, eredményre vezetett. Talán éppen azért, mert szakított a negyedszázados, katasztrófába torkolló versenydogma-szemlélettel, talán azért, mert rájött, hogy amit a neoliberális dogmatika szabad versenynek mondott, az nem szabad, de végképpen nem verseny. Hanem illegitim nemzetközi csúcsszereplők által gyanútlan vagy beavatott kormányzati tényezők és behódolt nemzetközi szervezetek közreműködésével kialakított, magánérdekű protekcionizmus, a valós verseny legtökéletesebb akadálya.

Erre a felismerésre világított rá a Jean-Claude Juncker volt luxemburgi miniszterelnök és pénzügyminiszter, az Európai Bizottság elnöke elleni bizalmatlansági indítvány. Ma már széles körben ismert, hogy Luxemburg – és még jó néhány adóparadicsom – abból él, hogy a más országokban megtermelt értékek után fizetendő adók alapjának egy jó részét kreatív könyveléssel eltünteti, és Luxemburgban jeleníti meg bevételként. Az adócsalás nemzetközi méretű legalizálásában Luxemburgot és más adóparadicsomokat nemzetközi tekintélyű könyvvizsgálók, jogászok segítették. Az adóparadicsomokban pihentetett összegeket pedig harmincezermilliárd euróra becslik. A gondos „szakmai megalapozás” miatt volt bátorsága Junckernek azt állítani, hogy törvényesen járt el............TOVÁBB IS VAN....A KAPITALIZMUS EGY ÓRIÁSI RÁKOS DAGANAT A FÖLD NEVŰ BOLYGÓN.......

mrZ (törölt) 2014.12.06. 21:38:36

@Bell & Sebastian: te még emlékezhetsz a rózsa sárdor-honty hanna pénztervekre, betyár kurva világot jósoltunk. Most itt van, tessenek örülni és megtölteni a zsinagógákat. Úgy csinálsz mint csiperke józsika felkel 25 éves álomból, oszt érzi hogy közben még a szüzességét is elvesztette. Hát miért kell a papoknak a temető kezelése ha nem a halottak leápolása érdekében? Csak tudnám mit csinálnak a hamvakkal, instant leves vagy fűszersó?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.12.06. 21:47:52

@Bell & Sebastian:
De, köhögök. Az egyik kitalálja a születésnapomat, a másik ismeri az egészségi állapotomat, csupa médium jár errefele.

És maga, maga hogy van?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2014.12.06. 22:09:21

@J.László:

a szerző személye alapján inkább heveny zsidózás volt várható, de ez valahogy elmaradt. :)

aszterixagall 2014.12.06. 22:14:25

Az almás példa rossz. Tudom, szőrszálhasogatásnak tűnik, de fontos. A magánvagyonról van szó, tehát nem lehet korrupció, legfeljebb igazságtalanság (nem az).

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.12.06. 23:04:20

@aszterixagall: Nemzeti bolsevik szempontból magánvagyon, mint olyan, nem létezik. Mindenféle ún. magántulajdon csak a köz által folyósított, feltételekhez kötött, egyoldalúan bármikor felmondható kölcsön.

Azaz az almaárus végsősoron is a közösség almáját árulja. A magyarok almáját. A pék a magyarok kenyerét. A lányok teste is nemzeti vagyon. Olyan, hogy saját, nem létezik.
A könnyebb mindennapi élet kedvéért úgy teszünk, mintha saját jogán rendelkeznének az egyes hitbizományosok, de észben kell tartani, hogy a schmidti kivételes helyzetekben (vö. tűzvész, nyargalás) a közösség visszavehet bármit és rendelkezik is felőle. Sovereignty, you know.

vaitouda 2014.12.06. 23:25:39

Látom megy az össznemzeti sablonkeresgélés.

Én pl. megjelölt pénzt vittem a forgalmi vizsgámra, ha próbálkozna a vizsgabiztos (nem kellett használnom).
Ez volt az én harcom a korrupció ellen.

Az általánosságban ismételt, sejtetős panelek kb olyanok, mint a tegnapi fingom. Semmik.

Bell & Sebastian 2014.12.06. 23:26:04

@Counter: Lányok teste? Tóth Tihamér maga Méry?

Bell & Sebastian 2014.12.06. 23:29:18

@Doomhammer: Köszönöm kérdését, röviden: jól. Hosszabban: rosszul.

Bell & Sebastian 2014.12.06. 23:39:42

@mrZ: Szerintem lelkekre hajtanak. Konstans keresztárfolyam és dinamikus VSC*-index mellett.

*Vatican Soul Currency

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.12.06. 23:52:40

@Bell & Sebastian:
Sejtettem. Megnézte már, valaki nem tett-e valamit a cukorba, amit eszik?

Nálam ez volt a megoldás. Kidobtam a cukrot és azóta el is rejtem, hogy nehogy valaki beletehessen valamit. Azóta a lelki egyensúlyom helyreállt.

annamanna 2014.12.07. 03:48:01

@J.László: a lámpavasas hozzászóló konkrétan azt közölte velem, hogy ebből az országból el kell menni (mert ez kádári prolik balkáni cigányiája). Megkérdeztem - és te elmentél? Azt válaszolta, ő nem Magyarországnak dolgozik. Kérdeztem - akkor melyiknek? Azt már nem árulta el. Elég durván tolja.

nu pagagyí 2014.12.07. 05:27:51

@Tiszteltetem Brüsszelet: Ne magadból indul ki. Te a haverjaiddal egyetemben mindig is korrupt voltál, ez a természetes közeged. Addig, amíg saját felelősségedre művelted és lebukás esetén mentél dutyiba, fenét sem érdekelt, de a mostani rendszer törvényesítette a korrupt viszonyokat, hatalomra jutott a mocsok.

2014.12.07. 08:08:59

Mindenki korrupt és nincs kivétel.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.12.07. 08:47:54

@Bell & Sebastian: Álamfő úr mondta. Mármint a lányok testét. De nem ám bort prédikált, s itta a vizet, úgy hírlik.

♔bаtyu♔ 2014.12.07. 09:07:00

Most bezzeg milyen okosak a ballibsik.

Eleve utálom az RTL-t, de kezdettől fogva jó dolognak tartottam, hogy beszámol a fideszes korrupcióról.

Még akkor is, ha bosszúból teszi. Ballibsi kormány itt már úgy sem lesz mégegyszer, a következő újfent nemzeti lesz, különben nagyon hamar megbukik, vagy hatalomra sem kerül.

(Ostobább ballibsiknek, nemzeti nem mélymagyart, hanem nemzeti érdekeket jelent, amiben pld. a ZSIDÓK érdekei is benne vannak. Értem? )

Sir Galahad 2014.12.07. 09:21:35

Egészen kiváló cikk, egy fontos részletet leszámítva. A az alacsony korrupciós szint magyarázata szerintem csak részben azokból a tényezőkből áll, amiket a szerző felsorolt. A legfontosabb a viszonylag magas átlagjövedelem. Ez a garancia arra, hogy az átlagpolgár nem szorul rá a maga hétköznapi kis korrupcióira, és épp ezért lehet kényes arra, hogy ezt a politikai elittől se fogadja el. És tessék megnézni, minél szegényebb egy ország, általában annál nagyobb a korrupció... Tehát: a magyarországi korrupció elleni fellépés csupán szélmalomharc lesz, ha a jövedelmi viszonyokon gyorsan és drasztikusan nem lehet javítani. Persze lehet, hogy ez kivitelezhetetlen, de akkor nagyjából minden marad a régiben.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.12.07. 10:19:26

Az alapgondolattal egyetértek, de a következtetéssel nem.
Vegyük pl. Kínát, népesség homogén, erős a fedőkultúra, erős a lokalitás, a törvények pedig ennél drákóibbak nem is lehetnének és mégis a világ egyik legkorruptabb országa.
Ellenben felhívnám a figyelmet egy olyan tényezőre, ami nem ennyire hangzatos, cserébe viszont tényleg korrelációt mutat a korrupcióval: a gazdasági szabadság. A felsorolt országok egytől egyig magas gazdasági szabadsággal rendelkeznek, míg Kína nem.
(ha valaki nem hiszi, akkor itt össze van vetve: liberatorium.blog.hu/2013/05/01/rovid_poffenet)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2014.12.07. 14:45:20

@Lord_Valdez:

van erre sokkal egyszerűbb magyarázat. minél "erősebb" az állam, életünknek minél több részét szabályozza, és legfőképpen minél magasabb az aránya az erőforrások állami elosztásának annál nagyobb az esély a korrupcióra.

magyarországon nem azért kvázi nemzeti hagyomány a korrupció, mert ilyenek vagyunk, hanem mert hagyományosan agyonszabályozott az életünk, és hagyomáyosan magas az erőforrások állami el- és újraosztásának aránya. nagyon kevés a kivétel, azoknál jöhetnek az ilyen kis mellékszempontok, mint ilyen vagy olyan homogenitás, bizalom és effélék.

kína remek példa erre.

Mérges 1234 2014.12.07. 16:07:12

"aktuális uralkodói elittel ellentétben nem változnak négy-nyolc évente."

Ez igaz, de az aktuális "elit" dönthet arról, hogy támogatja, vagy üldözi.

Sem az MSZP sem a Fidesz nem tett érdemben a korrupció ellen semmit. Sőt a Fidesz alatt az uram bátyám rendszer újra erőre kapott. ( Nem nem akarom mondani, hogy az MSZP alatt jobb volt, mert nem volt.)

A mindenkori kormányoknak igenis van felelősége. Persze én is mint sokan sokszor vásárolok ÁFA nélkül, vagy úgy, hogy elszámolom az ÁFA-t máshol, de miért ne tenném, amíg milliárdok tűnnek el, addig a kis ember attitűdje sem fog változni.

Pelso.. 2014.12.07. 18:27:42

@♔bаtyu♔: Nocsak, a következő kormány ugye legalább ennyire nemzeti lesz?
Vajon mitől? Még inkább annak mondja magát?

huKKK 2014.12.07. 18:40:49

@Diorella Queen:

Viszont van egy lényeges különbség.
A többiek letagadják, magácska meg tételesen bevallja.
Folytassa nővér!

huKKK 2014.12.07. 18:49:18

@Diorella Queen:
+az előbbihez.
Szép dolog az őszinteség.
Mit mikor és hol...
Mondja el
E/1- ben,hogy fájjon a képmutatóknak!

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.12.07. 20:25:34

@mavo:
Szerintem az újraelosztás mértéke mérsékelten releváns. Ld. Skandináv-országok. Magas adók, magas szabadság, alacsony korrupció.

picur3ka 2014.12.07. 20:58:31

@Doomhammer:

Hö-hö-hö. Az a fontos, hogy megvannak.

Igyék pemetefű teát.

aki mást mond az hazudik (törölt) 2014.12.08. 01:28:29

En a magyar korrupcio eredetet a hagyomanyos protekcioban latom. Ha bemegyek egy videki polgarmesteri hivatalba, ugyeszsegre, birosagra, akarmilyen szervezethez, hatosaghoz, hivatalba, ott az ajtokon a nevtablak ugyanazokat a vezetekneveket soroljak. Apuci, anyuci, a hulye gyerekuk, a gyerek felesege, azok unokahuga, kisoccse... minden csaladtagot benyomnak valami allasba.

Ez egy mindennapi peldaja a korrupcionak, amit a magyar ember termeszetesnek vesz, pedig itt gyokerezik minden, amikor leosztanak maguk kozott csaladok allami allasokat, megszallnak hivatalokat, ahol aztan a szemelyzeti ugyektol a kozbeszerzesen at mindent maganugykent, csaladi bizniszkent kezelnek.
Gyakorlatilag volt ismeroseim kozul egy kezemen meg tudom szamolni, hogy hanyan helyezkedtek el piaci viszonyok kozt, rendesen megpalyazva egy allast.
A tobbseg be lett nyomva valaki altal, odaszoltak az erdekeben, vagy egyenesen ugy irtak ki a palyazatot egy allasra, hogy elore tudtak, kit kell felvenni.
Tudok ilyenrol rendorsegnel, ugyeszsegnel, vizugyi igazgatosagnal, de meg tuzoltosagon is, es persze az APEH-nel is van, akirol tudom, hogy falubelije, szeretoje, apja gyerekkori haverja nyomta be oda aktakukacnak, szovivonek, jogi eloadonak, fogalmazonak, felszoponak, hirszerkesztonek.
Es akinek nem volt az adott helyen ismerose, rokona, az bizony fizetett vagy lefekudt az adott allasert.
Igy persze eleve korrupcioval, protekcioval toltodnek fel a kozhatalmat gyakorlo poziciok, aki igy kerul oda, az eleve egy erkolcsi nulla, csokos, valakinek halasnak kell majd lennie, kernek tole valamit, rokonokkal van korulveve, ha valamit el kell intezni, akkor tudja kihez kell majd odaszolni.

Ehhez kepest ahol most elek, ha valaki allami szervnel dolgozik, ahhoz a szervhez kozeli hozzatartozoja mar nem lesz felveve. Ez szabaly. A kozszolgalati felveteli es elomeneteli vizsgaztatast kulon hivatal vegzi, ami mindentol fuggetlen. Gyakorlatilag egy onallo hatalmi ag, ami korrupcio elleni kuzdelem feladatat latja el.
Ha hazamegyek Magyarorszagra felfordul a gyomrom. En tobbek kozt ezert is jottem el, mert ilyen apuci, nagybacsi, ismeros altal zsiros es seggmereszto allasokba benyomott embereket mar nem tudtam elviselni.

TG69 2014.12.08. 11:17:58

@poszt: Ezt nem jól látod. Amikor a ballib korrupcióról van szó az rendszerszintű, idegen érdekeket szolgál és emiatt a mandi figyelmének állandó középpontjában van (lsd Simon ügy), amikor pedig jobboldali korrupcióról van szó, az szerves, mikszáthi és nem különösebben érdekes valami. Ennyi nem a mondanivaló? :)

picur3ka 2014.12.08. 11:52:36

@TG69:

Nem, nem. Abaloldali korrupció, az haladó és demokratikus, szükségszerű progresszija. A jobboldali az mucsai, fasiszta, mondhatni: tirpák.

Pelso.. 2014.12.08. 13:26:02

@TG69: @picur3ka: A két halmaznak van ám jelentős közös területe, szereplői itt egyet vallanak közismert gondolattal: jó- amiben ott vagyok, rossz- amiből kihagytak.

picur3ka 2014.12.08. 14:27:57

@Pelso..:

Már maga is Hofit idézgeti, hajjaj!

Azok látja, legalább gazdaság orientáltak és nem szarakodnak ostoba ideológiákkal.

Pelso.. 2014.12.08. 20:43:39

@picur3ka: Jó néhány beszólása aktuális maradt s még az is lesz, sajnos.

Bell & Sebastian 2014.12.08. 21:28:53

@Doomhammer: Az én cukromba legfeljebb -aljasul- répacukrot tehetnek, de annak más a színe. Azért kösz a fáradságért.

@Counter: Csirkefarmon nem enni a pipihúst? Halt volna éhen? Szerencséjére, akkor még nem volt handycam (lepedőakrobatika olimpiai szám).

Czene Zsuzsa, izé..., Stallone is így kezdte, répadopping, kimutathatatlan.
süti beállítások módosítása